úterý 2. listopadu 2021

Chladná čepel 3 Otázka cti



***Druhý den***

Probudím se brzy, takže se obleču do oblečení na ven a jdu meditovat do Ledového jezírka.

Potřebuji si srovnat myšlenky v hlavě. Jsem zmatený a nevím proč. Je to takový zvláštní pocit. Můj starší bratr mě moc dobře zná, takže mi vložil brouka do hlavy. Očividně záměrně.

Vážně se cítím osamělý a jsem dost ostražitý. Ale bavit se zrovna s Wei Wuxianem? Dělá si ze mě srandu?! Avšak dostal jsem ho na starost jako nejlepší žák klanu Lan a k tomu jako mladší bratr klanového vůdce. Jo fakt skvělý. Ale něco na něm je. To má bratr pravdu. Na co to myslím?! Kruci! Já toho Xichena zabiji! Komu jinému ho hodit na krk, že? Komu jinému než mě?! Najednou mě vyruší něčí hlas. Otočím se, je to můj bratr.
“Wangji, měl by ses jít připravit. Za chvíli začíná zahajovací obřad.” promluví.

“Dobře bratře.” odpovím mu a vylezu z Ledového jezírka.

Vezmu si na sebe zbytek oblečení a následuji ho.
Vejdeme do Orchideového pokoje a já si sednu na místo do řady, kde budou žáci z mého klanu, kterých už tu několik je. Strýc Qiren už sedí naproti nám u stolu a učebnice jsou připravené na každém stolu žáků. Postupně sem přichází všichni žáci ze všech klanů, tedy až na klan Wen. Klan Jin z Lanlingu, Nie z Qinghe a Jiang z Yunmengu, ze kterého je ten pošuk Wei Wuxian.

Dnes mám na starost aby splnil celý trest, to bude peklo. Jen co se objeví, sedne si do řady vedle mě a hned na mě mává jako pomatený, já se otočím a hodím na něj akorát vražedný pohled a otočím se zpět. Toto je snad za trest, říkám si v duchu. Ale musím uznat, že je pohledný. Počkat na co to zase myslím?! To jako vážně? Avšak bratr má určitě nějaký důvod proč to dělá. Ovšem nevím přesně jaký. Strýc začne říkat všechny pravidla našeho klanu a Wei u nich pomalu usíná. Měl by je opsat vícekrát. Aby si je pamatoval, když vůbec neposlouchá. Neuctivý...

Zrovna, když začne slavnostní obřad pro zahájení přednášek, vtrhnou sem bez pozvánky a ohlášení žáci klanu Wen. Vůbec jsme je nečekali, normálně sem nechodí kvůli své aroganci. Nebyli jsme na ně absolutně připraveni. Což je vážně divné, ještě když začali mizet kultivující z malých klanů. Chao Wen, Qing a její mladší bratr Ning, ještě další žáci, ale těch neznám jména. Slyšel jsem o nich několikrát. Ruohan Wen je jejich klanový vůdce a Mao Wen bývalý vůdce sekty Wen. Ale nic moc dobrého to tedy nebylo.

“Co tu dělá klan Wen? Když na přednášky nechodí po sto let. Vůbec jsme nevěděli, že přijdete.” ozve se Xichen zmateně, poznám že má stejně divný pocit jako já.

“Tss, ch. Nepřišli jsme kvůli vaším nudným přednáškám. My máme v Qishanu vlastní přednášky. Je to tady tak ubohý jako vy všichni.” řekne arogantně Chao.
V tu chvíli se ozve Wei.

“Jsem Wei Wuxian z klanu Jiang z Yunmengu. A toto vás tedy učí ve vašem klanu Wen? Takové arogantní chování? Co je to za vychování, vyrušovat učitele? Můj bratr se zrovna chystal předat učiteli dar....” spustí hned na něj.

“Mě vůbec nezajímá kdo je nějaký Wei ty pse!” prskne na něj chladně.

Hned na to postupně všichni vytasíme své meče a chystáme se k boji. V tu chvíli se do toho ovšem vloží můj bratr a začne hrát na svou flétnu Liebing, takže brzy naše meče vzlétnou do vzduchu a skončí zabodnuté v zemi hned před jejich nohami.

Zewu Jun je opravdu hoden své pověsti.” ozve se Huaisang Nie a hraje si se svým vějířem.

Wei Wuxian mě vskutku překvapil svou reakcí. Hledím přímo na Weie. Ani nevím jaký mám výraz ve tváři, ale najednou se na mě usměje a mrkne na mě. Rychle se otočím jiným směrem. Cítím jak mi rudnou tváře. Ach, tak trapný pocit uvnitř mě, že bych nejraději právě teď utekl někam hodně daleko nebo se propadl do země, hlavně kamkoliv kde není on. Musel si všimnout mého výrazu a prudké reakce, protože se lehce zasmál.

“Lan Zhane, ach, Lan Zhane.” pronese a kroutí hlavou.

Zrudnu ještě mnohem víc. Najednou na něj vystartuji s Bichen, která mu skončí pod krkem. Ani nevím co to do mě vjelo, normálně se takto nechovám a už vůbec ne mezi lidmi.

“Co?! Wei Wuxian! Ty! Kdo ti dovolil oslovovat mě rodným jménem?!” vyprsknu chladným hlasem.

Nevnímám zničehonic okolí kolem mě.

“Lan Zhane! Nemusíš být hned tak agresivní!” řekne mi poměrně zmateně.

“Wangji! Nech toho! Co to do tebe vjelo?!” začne řvát můj strýc Qiren. “Budeš potrestaný stejně jako mladý mistr Wei, 200 ranami ferulou! Tímto ruším původní trest Weiovi!” dodá dost naštvaným hlasem, ovšem nedivím se.

“Omlouvám se strýčku. Udělal jsem chybu, přísně mě potrestej.” ukloním se.

Zewu Jun to já ho provokoval. Wangji za nic nemůže.” tímto mě opět překvapí.

Wei je plný překvapení, to se musí nechat. Začíná mě zajímat. Ale nedám to najevo. Bratr se na mě lehce usměje. On mě prostě zná.

“Moc se omlouvám učiteli a klanovému vůdci za jeho chování.” ukloní se Qing Wen a předá Qirenovi dar, který přinesli, Chao se jen arogantně ušklíbne.

“Žáci klanu Wen jďete si odpočinout. Dejde pozor na jeho chování Qing.” řekne nakonec Qiren.

Zahajovací obřad je tímto přerušen. Zbylí žáci předají své dary učiteli. A všichni jdou ven. Sourozenci Qing a Ning mě zaujali, ale jsou z klanu Wen. Otázka cti. 

2 komentáře:

Děkuji moc všem mým čtenářům, že čtou mou tvorbu. Těší mě každý starý i nový čtenář, odběr, komentář. Píšu převážně BL, yaoi a občas i GL, yuri. Nejčastěji píšu FF na čínské BL drama Chen Qing Ling neboli The Untamed, ano je to má největší posedlost, a ano píšu převážně jen fanfikce, ale občas čistě dle mé fantazie. Ten kdo mě zná, už ví o čem píšu, takže toto je spíš pro nové čtenáře. Doufám, že se vám má tvorba líbí, nebo bude líbit. Zanechte komentík, ať vím že jsi byl|a na mém blogu. Aneb píšu přes čtrnáct let. S pozdravem váš Lan Wang-ťi.